EuroShop Store
-->

VAG adaptér COM+USB pro VAGCOM a mnoho dalších programů - akce

Původní cena: 1209 Kč s DPH
999 Kč bez DPH
241 Kč s DPH
199 Kč bez DPH
Ušetříte: 80% z ceny

VAG-COM VAG OBD-II diag Adapter (Vishay Si9243)

pro všechny vozy VAG (VW, Audi, Seat, Škoda) bez CAN BUS do cca 2004-2010 (dle modelu)

Tip na: automatické stahování a vytahování oken (znáte z Audi) - nyní lze nastavit toto stahování pro většinu aut VW / Seat / Škoda (199x až cca 2005) zdarma, podmínkou je právě VAG Adaptér s možností COM portu.
  • při držení dálkového ovladače, povel
    • (odemknout) se vozidlo odalarmuje/odemkne a současně se otevřou okna (volitelně všechny, jen určitá, střecha)
    • (zamknout) se vozidlo zalarmuje/zamkne a současně se zatáhnout všechna okna (i střešní okno)
      a to v obou případech z/do té polohy, jak dlouho držíte stisknuté příslušné tl. DO, a pokud se nezatáhnou okna zcela, tak se auto nezalarmuje (jen zamkne) - vhodné pro větrání na dvorku apod.
      anebo
  • při stisknutí dálkového ovladače, povel
    • (zamknout) se vozidlo zalarmuje/zamkne a současně se automaticky zatáhnou všechna okna (i střešní okno) výsledek je pouhou změnou několika bitů v ŘJ komfortu (tedy bez dodatečné elektroniky) na adr. 46 a funguje to takto::

    Postup: přesný postup získáte po zakoupení tohoto adaptéru u nás na vyžádání.

Pozn.: na následující vozy VAG potřebujete VAG-COM HEX-CAN-USB

Vhodný software vyzkoušený s tímto kabelem:

Pro vozy VW/Audi/Škoda/Seat:

  • VAG-COM od RossTech - verze od 0xx do 409 (zde se náš adaptér hlásí jako FAST SYNC nebo Ross tech design)
  • Verze 304CZ ke stažení např. zde.
  • VCDS Lite (Trial verze původního VagCom) od Ross Tech
  • VDS PRO / Posicon pro MS-DOS (zde adaptér umí automatický rychlý synchro test rychlosti ECU!)
  • VDS Pro 2.09 pro Windows 9x
  • VagProg Free - umožňuje opravu volnoběhu pro vozy Škoda Felicia Simos
  • Audi-VW Tool by BaumTools pro Windows 95
  • IVScan - www.kmillar.co.uk/vscan/downloads.htm
  • VAG by A.Kruk - polský program pro VAG, umí i čtení obsahu ECU
  • APR Immobilizer Information Reader
  • ECU Tuning Applications
  • Revo Technik Lemmiwinks (tuning ME7.x ECU 1.8 Turbo apod.)
  • DIAGRA
  • ...

dále mnoho programů pro reset crach-dat airbagů, nastavení tachometrů, hledání kódu imobilizéru, jako jsou např.:

  • VAG DashTool by Gopel - přepis km
  • Bosch Airbag Tool - reset airbagu
  • VAG EEprom Programmer - přepis sériové paměti
  • C66 (Alfa) VDO Diagnostic pro DOS - tacho
  • C86 (Alfa) VDO Diagnostic pro DOS - tacho
  • Immoreader - čtení pinu

PC Software pro ostatní a/nebo OBDII kompatibilní vozidla:

  • OBD2 Tool by BaumTools
  • Vehicle Explorer
  • OBD2 ScanTool (freediag.org) - disponujeme zkompilovanou verzí freediag, startuje z bootovací diskety (nutný floppy disk v PC).

Obecné pojednání na téma VAG Autodiagnostika:

  • Náš Adapter OBD-II byl od začátku integrován v konektoru - zástrčce, ve které je spolu s konektorem i potřebná elektronika pro převod impulsů do PC (dle ISO 9141) (viz obr. 3 a vpravo).
  • Odpovídá normě ISO 9141-2 a 14230. Díky tomuto zapojení lze kabel používat se software VAG-COM až do verze 4.09 jakož i hardwarově náročnými programy pro nastavování tachometrů, airbagů a imobilizérů. Nejedná se o provedení s tzv. optokouplery - optočleny, které nefungují korektně.
  • Obsahuje průmyslový K-Line chipset Si 9243A, který převádí komunikační linku na počítačovou TTL přesně dle normy a dále obsahuje obvod MAX232.
  • Adaptér OBD-2 ISO-COM je kompatibilní s programy typu VAG, např. s VAG-COM a byl testován na vozech Škoda Octavia 1.8T, Felicia i Fabia, je potvrzena funkčnost i s vozy Hyundai a dalšími a měl by fungovat se všemi vozy OBD2-ISO. Adaptér byl testován i s dalšími programy, např. OBD Tool a Audi-VW Tool, Scantools...
  • Jak vypadá elektronika adaptéru a jaké programy jsou garantovány se dozvíte na stránce Stavebnice (je tam i nabídka ELM323, 320, 322), k základnímu adaptéru Vás nenutíme kupovat žádný sw, není to nutné, na internetu je jich spousta.
  • Za příznivou cenu můžete s naším Adaptérem OBD2 proniknout do elektronických útrob automobilů (následuje stručný popis dostupných funkcí nástrojů typu V.A.G., např. programy VAGCOM nebo VW a Audi Tool, stejně jako jsou v VAG 1552 viz obr. 1):
    • funkce 00 - Automatický test (Auto-Scan) - otestuje automaticky řídící jednotky (dle typu vozu) na existenci chybových kódů (DTC), nyní navíc umožní vymazat všechny chyby naráz (od verze 409)

      Výhody & přednosti našeho profi Adaptéru OBD2:

      Velmi příznivé ceny našeho OBD2 Adaptéru a kompaktní a průmyslový design, žádná krabička houpající se na kabelu (srovnání) jako dodávali před námi zdejší prodejci, a co je výmluvné, na nás po uvedení našeho výrobku podali trestní oznámení! Výhodou je možnost připojení libovolně dlouhého kabelu bez nutnosti nastavování. Náš Adaptér OBD se od "kabelu" liší tím, že nejde o kabel, nýbrž o integrovaný interface - rozhraní - Adaptér - zástrčku (tzn. vidlici) OBD 2, jak chcete a lze si vybrat k počítači libovolně dlouhý sériový kabel a bez nastavování (lze objednat přímo s adaptérem v délce 1,8 až 10 metrů). Díky kompaktnímu designu se Váš Adaptér OBD vejde i do kapsy nebo jej můžete pohodlně vozit s sebou.. Případně vybavit USB (USB-COM).

    • funkce 01 - Výpis verze ŘJ (Control Unit Info) - otevře jednotku, vypíše všechny informace o jednotce, jako např. objednací číslo jednotky (VAG číslo, P/N - PartNumber), kódování (přednastavení) jednotky - Soft. Coding, verzi sw v jednotce (např. V004), kód obchodníka Škoda, který poslední zasahoval do nastavení (Shop# WSC) apod.
    • funkce 02 - Výpis paměti závad (Read Fault Codes) řídící jednotky - takto můžete zkontrolovat, zda v paměti závad je či není DTC, zkontrolovat po servisní prohlídce stav apod., u čísla chyby a OBD2 čísla se zobrazuje popis chyby v češtině - DTC = Diagnostic Trouble Code,
    • funkce 03 - Diagnostika akčních členů (Output tests) - provede testy např. budíků v palubní desce, nebo ventilů v motoru a nádrži, nebo test procedury vystřelení airbagu (jen airbag se neodpálí apod.
    • funkce 04 - Základní nastavení (Basic Settings) - některé jednotky je možno (nutno) nastavit do základního nastavení, např. se takto nastavují funkce katalyzátoru, odvzdušňuje ABS apod.
    • funkce 05 - Mazání paměti závad (Clear Fault Codes) - mazání DTC záznamů v paměti navolené řídící jednotky, nyní lze vymazat všechny ŘJ najednou
    • funkce 06 - Ukončení výstupu (Close Controller) - uzavře dialogové okno ŘJ předtím otevřené funkcí 01
    • funkce 07 - Kódování řídící jednotky (Recode Module) - umožní nastavit odlišné specifické chování řídící jednotky (například příslušenství vozu jako senzor kapaliny ostřikovače, bezpečnostních pasů či brzdového obložení), dostupné kódy pro "nakódování" jsou uvedeny v dokumentaci
    • funkce 08 - Načtení bloku naměřených hodnot (Measuring blocks) - lze sledovat skupiny 000-255 s možností ukládání dat k následné analýze a/nebo zobrazení grafu v reálném čase, současné zobrazení až 3 skupin (tj. 12 hodnot současně), např. teplotu vody, oleje, otáčky motoru, stav paliva v nádrži, rychlost každého kola (ABS), tlak dmychadla a další, s frekvencí až 10x za sekundu! (a v Turbo modu >30 samplů/s), Logování: uložená data stejně jako lze zobrazit VAG-Scope nebo v Excelových grafech
    • funkce 09 - Samostatné čtení (Single Reading) - využitelné ve starších ECU, např. v OBD-I 2.8L 12V V6 motorech.
    • funkce 10 - Přizpůsobení (Adaptation) - lze číst a modifikovat nastavovat kanály 00-99 řídící jednotky (každý kanál nabývá hodnot v rozsahu 00000-65535), např. lze nastavit otáčky volnoběhu, vypnout/zapnout komponenty, např. jednotlivé Airbagy (např. pokud na sedadle spolujezdce máte např. dětskou sedačku), lze resetovat servisní intervaly, měnit citlivost monitoru interiéru (Sonar Scan), měnit a přizpůsobovat další ŘJ (klíčky k imobilizeru, klíčky k DO...), volit různé komfortní zamykací volby v novějších vozech (automatické zamykání a odemykání apod.); dále Reset do továrního nastavení. Některé ŘJ (např. č. 01, 03, 15, 17...) mohou vyžadovat Login kód:
    • funkce 11 - Procedura Login (Login) - některé jednotky (záleží i na modelovém roku) vyžadují před provedením některých operací Login (přihlášení), jde o jakési heslo či PIN, bez kterého nejde následnou činnost provést, po úspěšném zadání login čísla je toto potvrzeno. login kódy najdete uvedeny v dokumentaci, podporuje i 7-místný dočasný bezpečnostní PIN v současnosti používaný u VW a AUDI (mající za účel ochránit majitele vozu)
    • funkce 15 - Zobrazit pohotovostní kód (View Readiness) - jde o kód, který je vyžadován novou generací analyzátorů výfukových plynů při testu emisních systémů, souvisí s diagnostikou katalyzátoru (O2 sond), po každém výmazu DTC by se měl nastavit tento kód, v servisu nastavení kódu odbývají a proto si jej raději nastavte sami ...
    • funkce 16 - Autorizace vstupu (Access Authorization) - připravuje se
    • adresa 33 - Čtení obecného OBD protokolu (Generic OBD-II) - připravuje se, zatím pouze test kompatibility vozu s OBD2/EOBD normou
    • Dále můžete například:
      • Automaticky vyhledat připojené řídící jednotky (Control Module Finder) v celém nebo zadaném rozsahu - VAG ani VAS neumožňuje
      • Používat 7-místné PINy - VAG 1552 neumožňuje
      • Data Logging - ukládání bloků naměřených hodnot na disk pro pozdější analýzu - originál VAG neumožňuje
      • TDI-Graph 1.3e - Graphic TDI Timing Checker - dynamická kontrola a seřízení počátku vstřiku u TDI motorů v závislosti na teplotě paliva
      • VAG-Scope 1.7a - Real-Time Graphs - zobrazení grafů v reálném čase nebo ze záznamu na disku - originál VAG neumožňuje
      • pozastavit ABS (vstupem do ŘJ ABS se ABS deaktivuje a můžete tak vyzkoušet chování vozu bez ABS!)
      • snadno nastavovat a resetovat servisní intervaly
      • kódovat klíčky k vozidlu, přizpůsobovat klíčky s dálkovým ovládáním, ...
      • a mnoho dalšího, dle vašich znalostí a použitého software...
      • doplnění: stahování tachometru, čtení a zápis do EPROM či čtení PINu apod. lze s Adaptérem OBD také, stačí si sehnat vhodný software :-)

    --------------

    Zkušenosti s Adaptérem OBD2:

    1. , OBD Tool 1.2.60 a Audi-VW Tool Version 2.0.9, adaptér odpovídá ISO9141-2, ISO14230, SAE J1962 (ISO-K, ISO-L) - podporuje oba používané komunikační protokoly VW koncernu KWP-1281 a KWP-2000 :
      1. Key Word Protocol 1281 = originální V.A.G. protokol použitý na všechny diagnostikovatelné systémy do modelového roku 2000.
      2. Key Word Protocol 2000 = nový protokol dle ISO 14230-4 použitý na některé 2001 a novější ŘJ ABS a některé 2002 a novější ŘJ motoru, automatických převodovek a Airbagů (zejména u nových vozů značky Audi). podle normy ISO9141-2, s vhodným softwarem lze připojit nejen koncernová vozidla VW, Škoda, Seat, Audi, ale i všechny vozy používající zapojení ISO, tj. např. i americký Chrysler a Cadillac, všechna evropská a většinu asijských vozů (Acura, Alfa Romeo, Audi, Bentley, BMW, Citroen, Daewoo, Ferrari, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, KIA, Lada, Lancia, Land Rover, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes, MG, Mimi, Mitsubishi, Nisan, Opel?, Peugeot, Porsche, Renault, Rolse Royce, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, VolksWagen, Volvo). Uvítáme, když vyzkoušíte a sdělíte nám své poznatky s testováním dalších neuvedených vozů, či vozů mimo koncern VW. propojení (rozhraní) dle normy SAE J1850. Podrobný seznam diagnostických rozhraní.
      Příklad grafu z freewarového pluginu VAG Scope již ve verzi 1.7 (vydáno 21.6.2004) - lze zobrazit graf z dříve uložených dat během jízdy (tedy z logu) anebo z reálných (živých) hodnot během jízdy, nebo lze současně logovat i zobrazovat). Obr. vlevo: VAG Scope - z logu (z uložených dat), nahoře vidíme číslo ŘJ-8D0907557P a z názvu souboru poznáme, že jde o záznam ŘJ č. 01 (motor) a bloky dat (Measuring Blocks) 3, 4 a 133. Zdrojový kód pluginu VAG Scope je dispozici, lze si tedy případné grafické výstupy naprogramovat dle vlastní potřeby! Vlevo - nové analogové budíky od v1.5.
    2. Jak poznat modelový rok vozu? 10 znak zleva ve VIN (17 místný identifikátor vozidla). Rok výroby je pak uveden v TP. Příklad - na 10 pozici ve VIN: T- modelový rok 1996, V - 97, W - 98, X - 99, Y/0 - 2000, 1 - 2001, 2 - 2002 atd. Kompletní rozbor VIN k dispozici viz dokumentace (součást panelu přístrojů).
    3. Některé postupy, doporučený software a návod k použití jsou přiloženy s dodávkou Adaptéru OBD.
    4. OBD2 Adapter je konstruován
    5. Nelze připojit General Motors a Ford, tito používají jiné elektrické
    6. Příklady - výpis diagnostikovatelných ŘJ ve Škodě Octavii 1.8T 4x4 ESP - tyto všechny jednotky lze diagnostikovat na za pomocí VAG funkcí popsaných výše.

    Příklad využití Adaptéru OBD s reálnými daty s grafickým znázorněním:

    VAG SCOPE 1.5a stáhnout

    VagScope

    VAG SCOPE 1.5a stáhnout

    P100 od cca 2000 Kč podle dalšího vybavení. Dále nabízíme komplexní aktualizované dokumentace k elektronickým řídícím systémům Škoda. Pro nové vozy typu Octavia 2 je pro přístup do ŘJ mimo motorové potřebný CAN kabel. $99, přepočet na CZK, máte-li možnost platit šekem nebo embosovanou kartou, registrace) - omezení bezplatné verze VAG-COM - srovnávací tabulka, k dispozici i česká verze (předchůdci programu VAG-COM, mají některé původní specifické vlastnosti, které VAG-COM dosud neumí) zásuvek - DLC (data link connector) - přípojné OBDII zásuvky. OBD2 zásuvka ve Felicii (fotografie ze Škoda Felicia i Škoda Octavia) - dobrý seznam zásuvek na vozech z Bosch na téma OBD-II, V.A.G, VAG - COM, tuning apod: , Yahoo OpenDiag, Audi World VAG-COM VAG, TDICub, MK IVS VAG-COM - příklad kódování jednotek v praxi, z tohoto popisu si lze udělat obrázek o tom, co je to Coding jednotek názorné použití programu VAG COM ve vozech TDI. (PowerPoint Viewer) Ukázka využití VAG-COM a Adaptéru k testu regulace plnicího tlaku turba (požadovaný a skutečný) na zážehovém voze 1.8T 2 s kabelem k PC (COM nebo USB) - lze objednat dle instrukcí výše uvedených, (2) VAG diagnostický software např. VAG-COM stáhnete z Internetu, a samozřejmě (3) počítač PC (nebo notebook) se sériovým portem RS232 nebo USB - vyžadován je jakýkoliv počítač či notebook schopný spustit Windows 95 (stačí i rozlišení 640x480), doporučené CPU je P-100/AMD-100MHz, DOS programům by mělo stačit i PC i386. PC třídy Pentium 150MHz lze pořídit v bazaru za cca 700 Kč a notebook

     

    FAQ - často kladené dotazy:

    Otázka: jaký počítač resp. co vše budu potřebovat k diagnostice automobilu VAG, tj.: VW Audi Seat Škoda (Ford Galaxy)?
    Odpověď
    : potřebujete (1) Adapter VAG / OBD

    : jako viz výše, ale tady se nabízí řešení postavené na bázi ELM adaptérů (mikročip pro OBD2 diagnostiku)

    Otázka: Dodáváte Adapter OBD-2 i na Slovensko?
    Odpověď
    : Ano, OBD2 zboží expedujeme i do zahraničí

    Otázka: Jak poznám, co představuje anglický popis a chybový kód při čtení chybových kódů DTC?
    Odpověď
    : Kompletní popis všech chybových DTC kódů k VAG v českém jazyce - viz návod k obsluze Adaptéru OBD2, obsahuje kódy chyb, popis chyb a možné příčiny, v dokumentaci je navíc uveden i způsob odstranění možné závady. Pozn.: celkem existuje několik tisíc chyb, nový VAG-COM 303.1 rozpoznává již více než 7000 kódů - vypíše slovní popis závady, netřeba hledat v šanonech.

    Otázka: Jaké jednotky mohu očekávat ve svém voze?
    Odpověď
    : viz náš ukázkový výpis z vozů Škoda Octavia a Fabia + doplnění do AutoScan.txt do VAGCOM + další info na téma VAG ŘJ

    Otázka: Máte Adapter OBD pro USB?
    Odpověď
    : pro USB koncovku zatrhněte před vhozením do košíku...

    VAG protokol (koncernové vozy od 1990, pro starší Audi, VW LT, Škoda Favorit Forman Pickup Felicia BMM, stačí elektrická redukce ke konektoru OBD-2 16pin) anebo OBD2 protokol (všechny vozy, nejdříve od RV1995 - v USA uzákoněno, záleží na konkrétním modelu). Příklady: (A) chci diagnostikovat VW z roku 1993 - není problém, jde o VAG protokol. (B) Chci diagnostikovat Citroen RV2000 - pokud najdete 16pol. zásuvku a vozidlo má OBD2 protokol, není problém s OBD2 diagnostikou. (C) Chci diagnostikovat Ford/GM 1999 - tyto vozy mají rozhraní SAE VPW a PWM, nikoliv ISO. Za předpokladu, že už mají OBD2 protokol (v USA od 1995) spolu s naším 3-in-1 (ISO, Sae VPW+PWM) OBD2 Smart Adapterem to lze. Smart Adapter umí všechny vozy s OBD2 protokolem, tj. včet Škoda, VW a dalších značek...Data Link Connector - standardizovaný přípojný konektor - (U.S. EPA's schválené DLC umístění GIF) - diagnostické K vedení, a také asynchronní sériový protokol (no clock line) Revolutions Per Minute - počet otáček za minutu Environmental Protection Agency Electronic Control Unit neboli elektronická řídící jednotka

    Malý slovníček pojmů a zkratek / dictionary / glossary :

    • CAN - Controller Area Network, tj. "lokální síť řídících jednotek" původně vyvinul Bosch pro řídící systémy automobilů, v posledních letech se využívá v i průmyslové automatizaci řídicích systémů, senzorů a akčních členů, fyzicky jde o tzv. "kroucenou dvoulinku", která propojuje CAN kompatibilní řídící jednotky. Podobně K-vedení propojuje všechny diagnostikovatelné řídící jednotky. pozn.: na adrese 19 lze diagnostikovat CAN (viz dokumentace). pozn.: CAN neslouží pro automobilovou diagnostiku a dosud není ani specifikován jednotný formát zpráv, jedná se o proprietální komunikaci v romci daného výrobce automobilů EOBD - European On-Board Diagnostics - OBD norma pro evropské vozy, vycházející z OBD2, definovaná v Evropě, definuje mmj. normy elektronických funkcí pro řízení systémů motorů, emise výfukových plynů, , trvalé zajištění min. škodlivin během provozu Diagnostic Trouble Code - alfanumerický kód chyby systému
    • SAE J1962 - standard vydaný organizací SAE pro layout konektoru pro všechny OBD-II kompatibilní adaptery
    • OBDII, OBD II, OBD-2, OBD 2 - název - zkratka - On-Board Diagnostics Level 2 - pro automobilovou diagnostiku pro vozy od 1.1.1996
    • DTC -
    • DLC -
    • PTC - Pending Trouble Code (nebo i přídavný topný element u TDI)
    • K-Line L-Line
    • RPM -
    • EPA -
    • ECU -
    • ECM - Electronic Control Module neboli elektronický řídící modul (počítač) ve vozu stejně jako ECU (je to jedno a též), takových je tam mnoho
    • ETKA - elektronický katalog dílů pro automobily VAG, německy Ersatzteile Katalog, určen pro autorizované servisy
    • ETOS - Ersatzteile Order System fur Originalteile - elektronický katalog dílů pro automobily pro neznačkové prodejce, lze zakoupit nebo zdarma objednat demoverzi, produkt se platí formou měsíčního nájmu cca 20€ více California Air Resources Board
    • CARB -
    • SAE - Society of Automotive Engineers, Společnost automobilových inženýrů - profesní organizace vydávající doporučení související s automobily
    • Softing - společnost vyvíjející diagnostický systém VAS 5051/2, dozvíte se u nich veškeré detaily ohledně interních VAG a CAN protokolů - International Standards Organization - www.iso.ch
    • ISO
    • Infineon - výrobce čipů použitých v ECU, zde je jeden instrukční manuál a programovací pokyny (pro interní Flash C166), další z dissassemblerů
    • VAG - VolksWagen-Audi Group. Také přístroj VAG 1551 a 1552 (viz foto), pozn.: většina dílenských nástrojů VW Group má pojmenování VAG + číslo.
    • VIN - Vehicle Identification Number - 17 místný jedinečný kód vozidla, první 3 znaky identifikují zemi původu a výrobce, posledních 6 znaků představuje číslo karoserie, resp. sériové číslo, desátý znak zleva identifikuje modelový rok.
    • Redukce - elektrické propojení konektorů, bez dalšího přizpůsobování signálů Adaptér, interface - elektrické propojení spolu s elektrickým přizpůsobením signálů
    • vag kabel vag cable kábel - zpravidla označení pro diagnostický VAG adaptér - interface, umožňující diagnostiku vozů VAG po protokolu VAG
    • ISO 9141-2 - Jednodrátový asynchronní protokol 9.6 či 10.4 kbps ve vozech s ISO rozhraním (Chrysler a evropští + asijští výrobci). Zprávy protokolu odpovídají normě SAE J1850, avšak fyzické rozhraní je odlišné. Bitový formát protokolu je shodný se sériovým portem počítače, ale pro svou specifickou rychlost a napěťovou úroveň potřebuje pro připojení PC počítače konvertor-převodník. Je nutný pomalý handshake o rychlosti 5 bps pro inicializaci počáteční komunikace s ISO interfacem ŘJ.
    • ISO 14230-4 neboli KWP2000 - "Keyword Protocol 2000" - novější verze ISO 9141-2 protokolu, umí mmj. použít rychlou inicializaci namísto 5bps handshake
    • SAE J1850 PWM - dvoudrátový protokol s pulsní šířkovou modulací (PWM - Pulse with modulation) 41.6kbps používán ve vozidlech Ford. Nazývá se i "Ford SCP" protokol
    • SAE J1850 VPW - jednodrátový protokol s proměnnou šířkou pulsu 10.4kbps používán ve vozidlech General Motors, nazýván také "GM (Class 2)"
    • BCB (bosch coded binary) - speciální datový formát pro flashování (nejen) některých ECU - ŘJ motorů
    • další pojmy a vysvětlení na samostatné stránce

    Další odkazy:

     

    *) tímto zařízením mohou být vybaveny zejména zahraniční značkové servisy, aby mohly snadno přečíst obsah řídící jednotky a binárně porovnat "čip" a určit, zda se jedná o sériový nebo čipovaný EPROM a tedy zda se na toto vztahuje záruka, v českých podmínkách toto servisy nejsou schopny zvládnout.

    Otázka: V programu VAG-COM při stisku tlačítka vlevo dole (OBD-II Test) mi vůz hlásí, že není OBD-2 kompatibilní, je to v pořádku?
    Odpověď
    : Ano, vozidlo je zřejmě staršího data výroby a nepodporuje OBD-2 protokol. Jedná se o pouhou testovací funkci na přítomnost OBD-2 protokolu ve voze. To vám však nijak nebrání použití VAG protokolu programem VAG (Com) k úplnému ovládání ŘJ jednotek všech koncernových aut (včetně ale nejen těch nevybavených OBD2 protokolem), ostatně VAG-COM stejně neumí OBD-2 protokol nijak využít. pozn.: OBD-2 protokolem jsou vybaveny vozy prodané v USA po roce 1996 (podle tamního zákona), v Evropě je tato norma nazvána EOBD; u benzínů jsou OBD2 friendly zpravidla vozy se 2 lambda sondami, u dieselu např. u Škody vozy od modelového roku 2004.

    Otázka: je možno vaším adaptérem diagnostikovat vozidlo XY?
    Odpověď
    : záleží na tom, zda vozidlo má elektrické rozhraní ISO nebo SAE (Ford a GM), ostatní je věcí softwaru a nikoliv adaptéru! Lze uvažovat buď

     

    Otázka: jaký počítač resp. vybavení - co vše budu potřebovat k diagnostice automobilů mimo VAG, přes OBD2?
    Odpověď

     

    • Seznam adres ($00-7F) obvyklých používaných modulů řídících jednotek VAG diagnostiky
    • Dílenské VAG nástroje značkových servisních partnerů VAG-1551 VAG-1552 VAS-5051 VAS-5052
    • Programy pro diagnostiku, které jsme testovali s naším adaptérem:
    • Typické umístění
    • Diskusní skupiny
    • Coding
    • Prezentace PowerPoint -
    • Špičková technologie - GPS USB Receiver, příjem 12 satelitů, přesné určení polohy a rychlosti, za pouhých cca 1900 Kč, navigační software zdarma k vyzkoušení (ukázka - podrobnost do úrovně ulic). Vyzkoušeli jsme, používáme a doporučujeme, bezkonkurenční poměr cena/výkon! Ideální pro umístění na kapotu auta (magnet), zcela miniaturní rozměry. Levněji už to nejde! (pozn.: nový VAG COM již má VAG Scope pro zobrazení grafu) : univerzální notebook adaptér do osobního i nákladního vozu (12-24V) jen za cca 1500 Kč (podpora 20 výrobců notebooků, 6 univerzálních koncovek)
    • Excelové šablony pro grafické znázornění logů z VAG-COM
    • TIP
    • dílenské příručky k vozům VW, servisní manuály nejen aut
    • VAG-HEX-CAN adaptéry HEX-USB+CAN nebo HEX-COM+CAN.
    • PowerBox - trochu indiskrétní, o to zajímavější pohled dovnitř
    • Ne přímo související, leč doplňující příklady týkající se obvyklých motorů:
      • Popis funkce motorů VW: 1.8 Turbo s bypassem v turbu u a 2.8 V6 + proměnné časování ventilů a sání a další Diagram 1.8 Turbo mechanismu (640x480)
      • VW Turbo N75 Wastegate bypas regulátor ....

Přidat do košíku:

  • Kód: VAG-Si-9243
  • Přepravní hmotnost: 0.1kg
  • 98 Balení skladem
  • Výrobce: VAG-COM

Vyberte prosím:

(rozhraní směrem k počítači)








Sdílet / uložit stránku do záložek:
Jaggni to - klikněte a přidáte tuto stránku do svých záložek na JAGG.czJagg.cz  klikněte a přidáte tuto stránku do svých záložek na Linkuj.czLinkuj  klikněte a přidáte tuto stránku do svých záložek na Vybrali.sme.skVybrali.sme.sk  Sdílej tuto stránku za použití mnoha bookmarkovacích služeb! - česky
link to Facebook.comFacebook  link to del.icio.usdel.icio.us  link to TwitterTwitter  link to YahooYahoo | Sdílej tuto stránku za použití mnoha bookmarkovacích služeb! - english | [ Více... ] 
Copyright © 2017 EuroShop. Powered by EuroShop.


Upozornění: Veškerý obsah tohoto webu je chráněn podle autorského zákona, zákona o ochranných známkách a podle příslušných ustanovení obchodního zákoníku o nekalé soutěži. Texty, výtvarná, fotografická a jiná díla zde se nacházející jsou chráněny každé zvlášť i v celku včetně jejich uspořádání a bez prokazatelného souhlasu provozovatele je výslovně zakázáno jejich kopírování a další šíření jakýmkoliv způsobem. Některé komponenty mohou obsahovat skryté ochranné prvky, které budou využity pro občanskoprávní i trestní řízení proti neoprávněným osobám.